niedziela, 4 sierpnia 2013

Przygoda z Tudorami rozpoczęta

Witajcie,

cieszę się, że mogę wspólnie z Wami śledzić losy rodu Tudorów. Głośno o Henryku VIII zrobiło się w moim życiu za sprawą nauczyciela historii, który z wielką pasją opowiadał nam nie tylko suche fakty związane z ówczesną Anglią, ale także pikantne szczegóły z życia dworu. Skutecznie zachęciło mnie to do lepszego zaznajomienia się z tym tematem. Oczywście zaczęłam od sławnej Philippy Gregory i "Kochanic króla", a obecnie czytam "Kochanka dziewicy". Kolejność, jak widać, dowolna, ale staram się łączyć fakty:)

W planach mam oczywiście kolejne powieści tej autorki, a takż serię "Dynastia Tudorów" Michaela Hirsta i Ane Gracie, "Życie i śmierć Anny Boleyn" Erica Ivesa oraz "Sześć żon Henryka VIII"Antoniny Fraser. Tyle na razie znam, ale oczywiście przeczytam wszystko, co mi w międzyczasie wpadnie w ręce.

Pozdrawiam wszystkich wielbicieli Tudorów w literaturze:)

3 komentarze:

  1. Witamy w naszym skromnym, ale zacnym gronie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam "Rubaszny król Hal" Georga Bidwell. Naprawde wietnie napisana powiesc biograficzna o Henryku VIII. Ja sama, zafascynowalam sie historia rodu Tudorów po wizycie w Hampton Palace.. zaiste ciekawe losy angielskiej monarchii..
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń