niedziela, 27 stycznia 2013

Na dobry początek.

Witam wszystkich uczestników wyzwania. Zgłosiłam się do kolejnej czytelniczej zabawy aby poszerzyć swoje literackie horyzonty. Książki historyczne czytam  chętnie a mimo to jeszcze nie miałam okazji zapoznać się z powieścią w jakikolwiek sposób z Tudorami.  Jedną z najsłynniejszych angielskich dynastii znam jedynie z lekcji historii. Wiem , że pojawiła się mnóstwo filmów i seriali o tej tematyce, ale żadnego z nich  nie oglądałam.  Jak na razie  Tudorowie w  literaturze to dla mnie jedna wielka zagadka.
Mam nadzieję , że dzięki wyzwaniu przeczytam coś po co do tej pory nie sięgałam a to też jest jeden z celów  jaki sobie postawiłam.
Moje plany czytelnicze na 2013 r związane z dynastią Tudorów wyglądają tak:
1. Przeczytać  cały cykl tudorowski napisany przez słynną Philipie Gregory .
W jego skład wchodzą następujące pozycje: 
  • "Wieczna księżniczka ".
  • "Kochanice króla".
  • "Dwie królowe".
  • "Błazen królowej".
  • "Kochanek dziewicy". 
Jeśli  ten cykl mi się spodoba będę sięgać po kolejne książki, których akcja rozgrywa się w XII wiecznej Anglii  Życzę powodzenia wszystkim , którzy przyłączyli się wyzwania i dziękuję jego organizatorce za bardzo fajny pomył.

4 komentarze:

  1. Witamy w drużynie :) Philippa jest wspaniała, do tej pory miałam okazję przeczytać jedynie trzy pierwsze powieści wchodzące w skład cyklu tudorowskiego i byłam nimi zachwycona.
    Ps. Chyba masz na myśli wiek XVI? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja lista książek jest podobna. Mam już Kochanice króle, ale chcę zacząć od początku serii :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja już przeczytałam wszystkie książki z cyklu tudorowskiego Gortner Mejersa jestem zagorzala fanka rego okresu Joanna

    OdpowiedzUsuń